A sablonos, és kissé modoros kérdésre én azt felelem, hogy: motort buzerál, és ezt bloggolja is (vagy blogolja?).
A Kakucson tett kirándulás kezdetekor történt egy kis baleset a géppel: tankolás közben elengedtem a pisztolyt, hogy kezet fogjak Zolával, erre az kipattant a betöltő nyílásból, egy kövér adagot ejakulálva magából beterítette a motort, és bőven jutott a kis szélvédő plexi mögé is. Amennyire lehetett, letakarítottam, de a plexi mögé nem fértem be rendesen.
Be is mattult oda a cucc, éltem a gyanúperrel, hogy a benzin beleette magát a műanyagba, de nem adtam fel a reményt, amíg nem próbáltam meg mindent, hogy eltávolítsam onnan.
A mai (vasárnap) délutánom egyedül telt, az idő kifejezetten barátságtalan volt, így némi MW3 multi után lementem a garázsba, hogy kitakarítsam a plexit.
Közben filózgattam azon is, hogy ideje lenne a szíjfedél plexijét is lekapni néhanapján, mivel a mosások után sem lesz tiszta, ráadásul látszik mögötte, ahogy gyűlik a kosz a szíjházban. Nade nem most, elég, ha a szélterelővel megküzdök.
Az első akadály a leszerelésnél adódott, mert először csak magát az plexit akartam levenni, de olyan helyen is fogta csavar, ahol csak úgy férhettem hozzá, ha az egész szélterelőt leveszem. Ráadásul a plexi külső csavarja, bár imbusznak látszott, egyik méret sem stimmelt hozzá, a belső részen meg egy gumis anya szorította a helyére. Nem volt mese, le kellett venni az egész szélterelőt, amit csak 2-2 csavar erősített a műszeregységhez - hamar lejött.
Ezután felvittem magammal a cuccot, hogy az asztal mellett, ahol minden szerszám rendelkezésre áll, talán könnyebb lesz leoperálnom a plexit. Meglepetésemre végül az egyik kis műszerész csavarhúzó volt a megoldás.
Sima mosogatószerrel és puha ronggyal próbálkoztam először, de a maszatos-matt rész maradt, amilyen volt.
Ezután jött a spriccelős üvegtisztító, az már valamit levitt a dzsuvából, de a legalsó részen maradt olyan továbbra is.
Végső elkeseredésemben a Brigéciolt hívtam segítségül, ami mondjuk azt, hogy 80%-osan megoldotta a helyzetet, nem lett tökéletes, de sokkal jobb.
Lehet, hogy vadászni kellene majd egy új plexit bele. Majd.
Visszatettem mindent a helyére, szemügyre vettem ismét a szíjház fedelét, eldöntöttem, hogy majd máskor, és hazajöttem. Ennyi meló elég volt ma délutánra.
Visszatekintve az elmúlt időszakra, igen csak sűrű volt, a Kakucs után egyből jött az idei első MDK túra a keleti országrészbe (klikk az albumért még pár fotóval).
A túra szenzációs volt, jó csapat, jófej motorosokkal, a ducatiklub oldalán van még több kép.
Aztán a hidegindítás problémája már odáig fajult a gépemnél, hogy nem csak egész estés, de akár 1-2 órás állás után nehezen indult csak el, két-három (a reggeli hidegindításnál néha 4-5) restart is kellett ahhoz, hogy beröffenjen. Nem az akkuval volt gond, mert a töltöttsége végig rendben volt, pörgette is a tengelyt, de valahogy mégsem indult el.
Garanciális lévén a Full Gasba vittem el, ahol elsőre gyertyacserével próbálkoztak, de nem jött be. Másodjára már két napra otthagytam, csináljanak vele valamit. Lambda-szonda csere lett a dologból, azóta pöcc-röff. Jól van ez így.