Friends rajongó vagyok, az a fajta, akinek kétfajta díszdobozos verziója is megvan (mind a 10 évad, sure), látta is vagy 5-6 alkalommal az egészet elejétől a végéig (most is nézem néha), és minden nap tudok olyan szituációt, amire lehet egy Friends-es pillanatot idézni. Jó esetben a velem egy helyen lévők valamelyike szintén legalább ilyen mélységig ismeri e kultikus sorozatot, és azonnal vágja a poént. Rossz esetben magyaráznom kell, és akkor oda a varázs.
Ezen a héten is motoroztam, bár közel sem volt ideális az időjárás: egy léghűtéses ezeregyes pokollá tudja tenni az ember életét, a szó legszorosabb értelmében: városban álldogálva felülről a nap sütögeti sisakba rejtett fejem, alulról az aszfalt/motor/kipufogó okádja felfelé, pont a tökömre a többszáz fokos levegőt. Néha konkrétan ájulás kerülget, kis karikák pattognak a szemem előtt. 100 km/h felett legalább az alulról jövő poklot el lehet hagyni, de a menetszél se hűsít a maga közel 30 fokos valójában...
Nos ilyen körülmények között jártam Kecskemét környékén motorral, és ha már ott voltam, akkor gokart pálya, tekerjünk pár kört. Rajtam kívül csak két pályamotoros srác körözgetett, de alkalmanként csak egyet-kettőt, utána vissza a depóba szerelni (vagy ájulgatni), úgyhogy enyém volt a terep.
Szeretem ezt a pályát, jobban, mint a Kakucsot, mert jobb az aszfalt, jobb az infrastruktúra, és jobb a pálya vonalvezetése. A Kakucsról nagyon hiányzik a célegyenes után 1-2 gyorsabb kanyar, ami itt megvan. És ha már ott voltam, természetesen videó is készült, a leggyorsabb körrel, ami 00:49:19 lett a köridő mérő szerint - ami a tavalyi 54-55 másodperces időkhöz képest szép javulás, de a célzott 43-45 másodperctől még nagyon messze van. A hibák megvannak, tudom a megoldást fejben, már csak át kéne ültetni a gyakorlatba, ezért is jók ezek a videók, mert látszik, hol kellene bátrabban, nagyobb sebességgel beesni a kanyarba, és milyen íveket kellene rajzolni a jobb időhöz. Például a célegyenes utáni kanyart simán lehetne tolni 110-120 körül, az utána lévőt is, és csak a két derékszögű előtt kéne egy erősebb féket venni, és egy nagyot billenteni.
Na majd csütörtökön, amikor egy olyan sráccal megyek elméletileg, aki tudja a 43 körüli időt - őt követve lehet majd gyors köröket menni.
Jaésigen a gumit sikerült peremig bekoptatni rendesen, eltűntek a figurák, meg a kiselefánt is:
Naszóval Friends.
Olyan kurva meleg volt, hogy a 20 perces etapokat nem bírtam végigmenni, folyt az izzadság a szemembe, ömlött a gatyámból is a víz, a full bőrruha nem a legideálisabb viselet kánikula idején, megfejelve egy jól szigetelt zárt sisakkal, ami felér egy szopóálarccal. De muszáj.
A második etap után kiálltam a boxba, leszédültem a motorról, és félájult állapotban téptem magamról sisakot, kabátot, majd a nadrágot is, leszarva, ki látja vagy ki nem. Úgy, ahogy voltam, bokáig tolt bőrgatyával/csizmában, egy szál póló-alsónadrág kombóban üldögéltem az árnyékban egy székben, és élveztem, hogy egy kis szellő lengedezve hűti nemesebb részeimet. A gond csak akkor jött, amikor vissza akartam venni a nadrágot. Kábé így:
Mindentől függetlenül a pályázás jó volt, a nadrág is feljött egy kis idő múlva, és mehettem a következő gatyarohasztó izzasztó etapra.