Mert mindig van valami, amit nem úgy kell(et volna), elbaszok, elbaszódik, nem passzol, nem működik. Nem úgy működik.
Már tervben van egy lista, hogy a megvett alkatrészek és kiokoskodott megoldások közül mi volt az, ami működött, és mi az, ami nem. Mert hát nem minden klappol, az tény.
Egyrészt a régi kormányt nézve rájöttem, hogy a gázkar helyét mégis csak ki kellett fúrni, ami nem lett volna gond, ha idejében észreveszem. Viszont mivel eszetlenül rászorítottam a kormányra, a foglalat kissé megrepedt ott, ahol a (nem kifúrt) lyukba illeszkedő (illetve így nem illeszkedő) fütyi van.
Mostmár kifúrtam a helyét, és rögzítettem is rendesen. De a repedés nem múlt el. Majd szerezni kéne egy ilyen elemet.
A másik a hátulja, a short tail. Na hogy én azzal mennyit szoptam, az valami embertelen. RoMaTech, nem ajánlom senkinek ezek után.
Kezdve azzal, hogy vasból van az egész (az eredeti műanyag), így nehéz, mint a franc. A rögzítése elég szarul van megoldva, fél órát szentségeltem, mire felimádkoztam a helyére. Elsőre nem is lett jó, mert nincs elég hely benne az ülés nyitó bowdennek, így az szorul, meg itt-ott kilóg. Ezért vagy csálé volt a hátulja, vagy ha betömködtem valahogy a helyére a bowdent, és ráaplikáltam ezt a szart, akkor meg szorult, és nem zárta az ülést a helyére.
Kezdhettem leszedni megint.
Nem is beszélve az indexek + a lámpa + a rendszámtábla világítás zsinórjairól, melyek megannyi rohadványos gilisztaként tekeregtek ide-oda.
A mai gondot okozhatta az is, hogy futó ötletként lekaptam az első lámpát mondva, felaplikálom rá a véletlenül mégiscsak megrendelt pár mini indexet. Már az ölemben volt darabokban a cucc, mire rájöttem, hogy egyrészt kurvára nehéz leszedni az eredeti indexeket, másrészt ha a gyári csatlakozók helyet újat teszek fel, az egész nem fog elférni azon a baszomnyi kis helyen a búrában. Ígyhát vissza az egész lámpa.
Ha már ennél a résznél voltam, és fent volt a tank műanyag borítása is, megnéztem, mennyivel van közelebb a kormány jobb szarva a tankhoz, mint a bal. Kb. 1,5-2 mm volt a difi, amiből arra következtettem - lévén már az új, szuperül egyenes kormány volt fent -, hogy a kormány végállás ütközője is elállítódott az esésben. Sebaj, van egy kis csavar ott pont ilyen esetekre, finoman beállítottam. Volna, ha a csavar nem lett volna berohadva. Úgyhogy ez még hátravan.
Naszóval, ma Pista bával előre ütemezetten találkoztunk, hogy az utolsó nagy falattal végezzünk ami az utaskapaszkodó harmadik csatlakozási pontjának felfúrása. Nekikészültünk fúróval, csavarral, önzáró anyával, mértünk, hűmmögtünk, aztán fúrtunk. Szépen átjött, a csavar átfért, rögzítettük. Másik oldalt is.
Miután szépen rögzítettük, rápróbáltam az ülést, ami felfeküdt, de nem kattant be a helyére. Lófasz bazdmeg, a bowden szorul. Lazítottunk az új csavarokon, akkor zárt az ülés.
Tisztára ördögvilla, nem?
Mondtam is Pista bának, köszönöm a segítséget, meg a fúrást, ma már nincs több időm, de holnap szét fogom kapni megint a hátulját, hogy újra elrendezzem a kábeleket, meg valahogy a bowdent, mert ez nem állapot.
Csak úgy kíváncsiságból ráadtam a gyújtást, minden rendben van-e, hát valami kattant, és a tompított meg a hátsó helyzetjelző nem világított. Mivan?? Index balra megy, jobbra nem megy, féklámpa megy.
Kikapcs-bekapcs, most mindkét index megy, de lámpa nuku. Újabb kattanás, és minden elszállt.
Zárlat.
Namost vagy amikor az első lámpát visszatettem, akkor valamit elbasztam, vagy a hátuljánál nem kóser valami. Szedhetem szét az egészet megint. Megnéztem, az index/lámpa/refi biztosíték ment ki, de a többi rendben, de akkor miért nem megy a gép? Miért nincs gyújtás?
Ma valahogy nem volt kedvem, időm se nagyon nekiesni, holnap megpróbálom. És kellenek majd biztosítékok. Is.
Faszom kivan, mondtam már?