Készülget egy ideje ez a poszt, de valahogy nem akart összeállni. Na majd most. Szóval.
Azt tudtam, hogy ez az egyik leggyorsabb Motogp pálya a világon, de hogy ez mit is jelent valójában, arra nem voltam felkészülve.
Kezdjük ott, hogy a szervezés ausztrál módon ultra profi, minden a biztonságra és mégis a legfelhőtlenebb szórakozásra van kihegyezve. Ez a kettősség egyébként nagyon jellemző rájuk: egyrészt droid módra tudnak ragaszkodni a legelemibb és leghülyébb szabályokhoz is, másrészt meg ultra lazán veszik a dolgokat, semmit sem szívnak mellre, "no worries mate", bonts inkább egy sört és mesélj.
Ez nem volt máshogy itt sem: bár az első etap 8:30-kor kezdődött, a regisztrációt visszigazoló emailben felhívták a figyelmet, hogy érdemes legkésőbb 7:00-kor megérkezni. Philip Island már nem Melbourne-höz tartozik, tőlem kb. egy jó kövér óra, inkább 70-80 perc. Forgalom nélkül. Mivel nekem még nincs trélerem, se vonóhorog a kocsimon, egy kollégával álltunk össze, ő szerzett trélert, amire már előző nap feltettük mindkét motort, és aznap reggel 6:20-kor nála találkoztunk, mivel tőle csak kb. fél óra távolságra volt a pálya.
Mire kiértünk, már szép hosszú sor, kb. 15-20 autó várakozott, ennek ellenére percek alatt bejutottunk az első regisztrációs ponthoz, ahol a személyes adatok felvételét követően kaptunk egy fehér karszalagot. Ez még csak arra volt elég, hogy a pálya területére bejuthassunk.
Felgurultunk a boxokig, ahol is a kocsit leparkolva a motorokat gyorsan lekaptuk a trélerről, és eltoltuk a scrutineering ponthoz, ahol is a motorok átestek a kötelező átvizsgáláson: gumik, fékek, és úgy az egész gép állapota. Mindenkinek felhívták a figyelmét, hogy az egyéni védőeszközök meglétét, állapotát minden egyes rajt előtt ellenőrizni fogják, így ha valami nem megfelelő, vagy hiányzik, inkább most pótoljuk a kölcsönzőből, ne kockáztassuk, hogy nem engednek fel a pályára. Igény szerint akár egy BMW S1000 RR-t is ki lehetett tolni onnan potom 100 dollár + biztosítás / etap költségért.
Miután minden motor és motoros átesett a rutinellenőrzésen jött a rövid de azért alapos eligazítás a szabályokról - és igen, tényleg tilos kamerát vinni a pályára. Mert (ide bármilyen hülye indok beírható tetszés szerint).
Mindenesetre a kellő agymosás illetve két gyorsabb csoport után mi is felsorakoztunk a rajtnál, még egy utolsó ellenőrzés, aztán gyia.
Persze előtte még az iPhone Diablo SBK köridő mérő appját beizzítottam, hogy legalább ennyit tudjak utána nézegetni.
Azt, hogy mennyire gyors a pálya talán visszaadja, hogy e szerint az app szerint 246 km/h volt a célegyenesben a legnagyobb sebességem, és az ezt követő első kanyart a vége felé már úgy vettem 160-nal, hogy simán lett volna még benne több, ha nem fogy el a bátorságom, illetve a levegőm a légellenállástól az agyamba nyomódó sisak miatt. Hihetetlen tempót lehet menni ezen a pályán, talán két vagy három olyan trükkösebb kanyarkombináció van, ahol észnél kell lenni, és 100 km/h alá kell menni, hogy (az én tudásommal és motorommal) be lehessen venni. Egyébként meg húzni kell neki mint az állat, és nyomni lefelé a szarvát, hogy kanyarodjon.
Végül az app szerint 2:16 volt a leggyorsabb köröm, a kezdők és akik először vannak itt általában 2:30-2:50 körül mennek, és 2:10 alatt lehet bekerülni a következő szintű csoportba. Na majd legközelebb.