SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) australia (1) Australia (2) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) Gold Coast (1) gold coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) Motorostúra (2) motorostúra (1) motoros csizma (2) motoros ruha (1) Motoros túra (2) motoros túra (1) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

Részeg poszt

2012.11.25. 09:07 sge

...a paradicsomléhez

Az a baj a teremgarázsokkal, hogy az ember akarva-akaratlanul kapcsolatokat épít ki a szomszédaival. Mármint a garázsszomszédaival. Ez hatványozottan igaz az olyan környékre, ahol én lakom, és ahol egyáltalán a garázshely, mint olyan, egy mesebeli fogalom - mindenki hallott már róla, de látni nem látta még. És ha van, csak öröklés útján kapható meg. A mi környékünkön (Bp. belváros) egy garázs még azelőtt elkel, hogy a tulajdonosa eldöntötte volna, hogy eladja. A garázstulajdonosok így egy külön kasztot képeznek, egyből tegezik egymást (szervusz, kérlek), és nagyon nagyon segítőkészek, bennfentesek és okvetlenkedők.

Na, az én motorom is egy ilyenben áll, jelenleg már olyan szinten szétkapva, hogy "öröm" ránézni. A szombat délelőttömet arra szántam, hogy amíg a család a kultúra oltárán áldoz (színház), én leszedem a farokidomot.

Előtte a youtube-on tájékozódtam, szerencsére számtalan videó van fent a tail chop-ról, azaz a farokidom rövidítésről. Ebből egy amerikai srácé tetszett a legjobban, mert ő nem azzal kezdte, hogy oké, bontsuk szét a fél motort, hanem azzal, hogy a youtube-on lévő videókkal szemben NEM KELL szétszedni a fél motort ahhoz, hogy farokidomot tudjunk cserélni. Király. 

Összeszedtem a szerszámaimat, a kisbótba beszereztem a szokásos literes lájtkólámat, és talpig tréningben lecsoszogtam a kiváltságos kis birodalmamba - a garázsba.

Miután szétpakoltam minden cuccom az alant látható kis szerszámos fészekben (gy.k. a kocsim csomagtartója), megjelent Pista bá, a garázsmester (gondnok), hogy miújság-miújság, mire készülök.

csomcsi2.jpg

Mondtam neki, hogy szerelem a motorom - apropó, húzza már ki nekem a hosszabbítót, tölteni kéne amúgy is az akksit. Hogyne hogyne, jött a válasz, de ha már itt vagyunk, akkor igyunk már egy pohár bort, ő is szerelni jött a garázsba (a világítással voltak mostanában gondok), úgy jobban fog esni a meló. Igyunk, mondtam rövid gondolkodás után, abból baj nem lehet. Ittunk, finom házi kadarkát hozott magával, szerelgetés közben ketten elfogyasztottunk egy literes üveget.

profil.jpg

A farokidom eltávolításához nem feltétlenül szükséges, de jól jön, ha legalább az egyik kipufogót lekapjuk. Nem nehéz, egy csavar és 1 rugó az egész, nekem meg amúgy is le kellett szedni. Aztán persze levesszük az ülést, majd az alábbi képen látható három csavart szedjük ki - ezek a rendszámtábla mögött vannak.

sár2.jpgül.jpg

Ezután jön az ülés alatti négy darab csavar - ezek oldásához két imbuszkulcs kell. Amint ezekkel megvagyunk, az egész farokidom szépen lehúzható, már csak a kábelek tartják. Az index kábeleket kipattintjuk a helyükről, majd jön a zárszerkezet bowdene, amit szintén ki kell szedni a helyéről.

zárbowden2.jpg

Itt tartottam, amikor elfogyott a bor, Pista bá néhány katonatörténet közben - melyek elmesélése során megtudtam, hogy Erdélyből szökött még a 80-as évek elején, de azóta is van egy viszonylag nagy földje ott, amit rendszeresen művel - megemlítette, hogy ő bizony pálinkát is főz, és hogy kóstoljam már meg. A kadarkától már kicsit amúgy is zsongott a fejem, így rábólintottam, hogy hozza, megkóstolom. De tényleg csak kicsit, és tényleg csak kóstolunk! Boldogan elrohant.

796 és 1100 modelleknél az EVM szelep bowdene van még útban, ezzel óvatosan kell bánni. Ez az ülés alatti rész közepén lévő bumszli alján van. A bumszlit nem kell bántani, ám ahhoz, hogy a farokidomot el tudjuk távolítani, a bowdent ki kell szedni a helyéről. Először a kis műanyag védőelemet kell lepattintani.

Ezután a bowdent kézzel balra meghúzva, szépen kiszedhető a helyéről. Fontos, hogy mielőtt bármilyen okból gyújtást adunk a gépre, a bowdent tegyük vissza a helyére, vagy kapunk egy szép check engine lámpát, és gurulhatunk a szervizbe reseteltetni a rendszert. 

bowden szelep.jpg

Itt újból megjelent Pista bá, nehézkesen szuszogva cipelt egy nagy faládát, majd elégedetten lerakta a garázs beton padlójára. Na, mondta elégedetten, jöjjön szomszéd, igyunk!

Odamentem, és elszörnyedtem. Pista bá, mondtam, arról volt szó, hogy kóstolunk, ez meg itt 6 demizson. Büszkén mutatta, hogy a 6 demizsonban van 5 féle pálinka (szilva, körte, málna, alma és barack), a hatodikban pedig paradicsomlé. Házi, ő tette el, vagy 70 litert az idén.

A kóstolás úgy ment, hogy előbb egy 2 centes kortyi a pálinkából, megvárni, amíg leér és beérik az íze - csettintés, jólesett -, majd utána küldtünk egy pohárka borsozott paradicsomlevet. Ilyen finomat életemben nem ittam, de a lábam kezdett gyurmává válni, zsongott a fejem, és ölni tudtam volna egy cigiért, bár lassan már egy éve, hogy leszoktam.

Melyik volt a legfinomabb? Talán a szilva... Na akkor abból igyunk még egyet. Megvolt, Pista bá elégedetten dörmögve vonult be a kuckójába, én meg visszatántorogtam a motorhoz, és lerogytam a kis sámlimra. Mi lesz itt, ha megjön a nejem, még nincs dél és mattrészeg vagyok. Evvan.

De szerencsére a munka dandárjával megvoltam, már csak a hátsó lámpa zsinórját kellett kipattintani a helyéről, és szépen lejön a farokidom szükséges része - anélkül, hogy a teljes hátsó részt lebontottuk volna.

kép.jpg

Voila!

...és itt az említett youtube videó, segítségül.

A bejegyzés trackback címe:

https://monstercrash.blog.hu/api/trackback/id/tr634922940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása