Most hétvégén volt egy szabad délelőttöm, amikor fel akartam tenni az új kormányt. Kicsit paráztam a dologtól, mivel a Rizoma-n nincsenek gyári furatok, így nekem kellett (volna) kifúrnom ezeket. Szerencsére az élet máshogy hozta.
Fogtam tehát a kormányt, a markolatokat és a kormányvégeket, szerszámokat és a fúrót, és lecsoszogtam megint szeretett garázsomba, Pista bá örvendező morgása közepette, aki is boldogan farolt be a kis kuckójába, és a csörömpölésből rájöttem, mi következik.
Mondtam is, hogy most nem pálinkázunk, mert délben kocsival kell mennem a feleségemért, de csak legyintett. Csak 1 kupicával iszunk, három óra alatt az kimegy. Megadtam magam, főleg, mert paradicsomlé is volt mellé :)
Az első nehézség rögtön jelentkezett, amikor is a kormányt rögzítő négy darab csavarból az egyik az istennek sem akarta megadni magát. Már attól féltem, hogy teljesen elforog benne a kulcs, ezért szóltam Pista bá'nak, segítsen. Hozta is a csavarlazítót, egy vésővel meg egy kalapáccsal. Jól befújta a makacs csavart, és amíg vártuk a hatást, begurult még egy pálinka. Aztán a vésőt bedugta a csavar fejébe, kalapáccsal rávágott kettőt, és mondta, most próbáljam. Ki is jött egyből a szemét, mint a parancsolat.
Ezután jöttek a szerelvények, persze előtte lefényképeztem, hogy is néz ki alapból az egész, aztán egyenként leszedtem mindet.
Ezután szépen leemeltem a kormányt, és az Rizomára illesztettem. Egyrészt így látszott, hogy a Rizoma jóval egyenesebb, sportosabb, ám így rövidebb is, másrészt az, hogy bizony a kormány jobb szarva csúnyán elgörbült, így indokolt volt a csere.
Felültem a motorra, helyére illesztettem a kormányt, rá a leszorítót, és a kormányon lévő jelek alapján szépen pontosan belőttem a pozíciót. Már elsőre kényelmesnek tűnt.
Két csavarral lazán leszorítottam, és jöhetett a markolat. Mint kiderült, a furat nem a markolat(ok) rögzítésére van, hanem jobboldalt az indítógomb és vészleállító, baloldalt meg az index-lámpa szerelvényére. A gyári gázkar felfogatás és a Rizoma megoldása nagyon pontosan és akkurátusan illeszkedett, secperc alatt a helyén volt. Némi igazítás után (felirat jól látszódjék) elkezdtem visszapakolni a többi szerelvényt is, amikor szembesültem azza a gonddal, hogy a Rizoma kormány kisebb, mint a gyári, így szűkebben kell elhelyezni a cuccokat.
Azért sikerült, és záró akkordként a baloldali markolat is a helyére került, némi ragasztóval megspékelve. A kormányt végül nem fúrtam ki, mert a markolatokat egyébként sem kellett, a többi szerelvény meg elég szilárdan áll a helyén így is.
A legtöbbet a végsúllyal szívtam. Ebben talán szerepe volt az időközben legurult, harmadik pálinkának is, de az istennek sem tudtam a helyére tennni, mert a dobozban lévő illesztők vagy lötyögtek a kormányban, vagy bele sem fértek. Megint Pista bá jött oda, mit szentségelek. Elmagyaráztam, bólogatott, és 2 másodpercen belül megoldotta a problémát.
Már csak ezt a fényképet nézegetve tűnt fel, hogy kissé csálén állnak a dolgok, de majd még finomhangolgatom. A lényeg, hogy nagyon szép és brutál, és jó kényelmes is.
Maholnap felteszem a műanyag elemeket, elkészül a középső csík grafikája is, aztán most már megérkezhetne a hátsó tail az indexekkel is.
A kapaszkodót meg a hátralévő időben fogom farigcsálni, aztán ha nem megy, majd a moto rosso.
Leütöttem az ebay-en egy GoPro Hero2-t, elég jó áron, most, hogy megjelent a 3-as. Úgyogy most már dokumentálni is tudom a motorozásokat.