SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) Australia (2) australia (1) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) gold coast (1) Gold Coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) motorostúra (1) Motorostúra (2) motoros csizma (2) motoros ruha (1) Motoros túra (2) motoros túra (1) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

A kormány

2013.02.18. 12:20 sge

Most hétvégén volt egy szabad délelőttöm, amikor fel akartam tenni az új kormányt. Kicsit paráztam a dologtól, mivel a Rizoma-n nincsenek gyári furatok, így nekem kellett (volna) kifúrnom ezeket. Szerencsére az élet máshogy hozta.

Fogtam tehát a kormányt, a markolatokat és a kormányvégeket, szerszámokat és a fúrót, és lecsoszogtam megint szeretett garázsomba, Pista bá örvendező morgása közepette, aki is boldogan farolt be a kis kuckójába, és a csörömpölésből rájöttem, mi következik.

Mondtam is, hogy most nem pálinkázunk, mert délben kocsival kell mennem a feleségemért, de csak legyintett. Csak 1 kupicával iszunk, három óra alatt az kimegy. Megadtam magam, főleg, mert paradicsomlé is volt mellé :)

Az első nehézség rögtön jelentkezett, amikor is a kormányt rögzítő négy darab csavarból az egyik az istennek sem akarta megadni magát. Már attól féltem, hogy teljesen elforog benne a kulcs, ezért szóltam Pista bá'nak, segítsen. Hozta is a csavarlazítót, egy vésővel meg egy kalapáccsal. Jól befújta a makacs csavart, és amíg vártuk a hatást, begurult még egy pálinka. Aztán a vésőt bedugta a csavar fejébe, kalapáccsal rávágott kettőt, és mondta, most próbáljam. Ki is jött egyből a szemét, mint a parancsolat.

Ezután jöttek a szerelvények, persze előtte lefényképeztem, hogy is néz ki alapból az egész, aztán egyenként leszedtem mindet.

k_kezd.jpg

Ezután szépen leemeltem a kormányt, és az Rizomára illesztettem. Egyrészt így látszott, hogy a Rizoma jóval egyenesebb, sportosabb, ám így rövidebb is, másrészt az, hogy bizony a kormány jobb szarva csúnyán elgörbült, így indokolt volt a csere. 

k_le.jpg

Felültem a motorra, helyére illesztettem a kormányt, rá a leszorítót, és a kormányon lévő jelek alapján szépen pontosan belőttem a pozíciót. Már elsőre kényelmesnek tűnt.

k_proba_k.jpg

Két csavarral lazán leszorítottam, és jöhetett a markolat. Mint kiderült, a furat nem a markolat(ok) rögzítésére van, hanem jobboldalt az indítógomb és vészleállító, baloldalt meg az index-lámpa szerelvényére. A gyári gázkar felfogatás és a Rizoma megoldása nagyon pontosan és akkurátusan illeszkedett, secperc alatt a helyén volt. Némi igazítás után (felirat jól látszódjék) elkezdtem visszapakolni a többi szerelvényt is, amikor szembesültem azza a gonddal, hogy a Rizoma kormány kisebb, mint a gyári, így szűkebben kell elhelyezni a cuccokat.

Azért sikerült, és záró akkordként a baloldali markolat is a helyére került, némi ragasztóval megspékelve. A kormányt végül nem fúrtam ki, mert a markolatokat egyébként sem kellett, a többi szerelvény meg elég szilárdan áll a helyén így is.

A legtöbbet a végsúllyal szívtam. Ebben talán szerepe volt az időközben legurult, harmadik pálinkának is, de az istennek sem tudtam a helyére tennni, mert a dobozban lévő illesztők vagy lötyögtek a kormányban, vagy bele sem fértek. Megint Pista bá jött oda, mit szentségelek. Elmagyaráztam, bólogatott, és 2 másodpercen belül megoldotta a problémát. 

k_kész.jpg
Már csak ezt a fényképet nézegetve tűnt fel, hogy kissé csálén állnak a dolgok, de majd még finomhangolgatom. A lényeg, hogy nagyon szép és brutál, és jó kényelmes is.

Maholnap felteszem a műanyag elemeket, elkészül a középső csík grafikája is, aztán most már megérkezhetne a hátsó tail az indexekkel is.

A kapaszkodót meg a hátralévő időben fogom farigcsálni, aztán ha nem megy, majd a moto rosso.

Leütöttem az ebay-en egy GoPro Hero2-t, elég jó áron, most, hogy megjelent a 3-as. Úgyogy most már dokumentálni is tudom a motorozásokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://monstercrash.blog.hu/api/trackback/id/tr105086516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása