SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) australia (1) Australia (2) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) Gold Coast (1) gold coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) motorostúra (1) Motorostúra (2) motoros csizma (2) motoros ruha (1) motoros túra (1) Motoros túra (2) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

Az első felmérések

2012.11.12. 08:43 sge

még jó.JPG

A beszerzendő cserealkatrészek forrását - forrásait próbáltam első lépésként feltérképezni. Kiindulásként ott volt a kereskedés, ahonnan a gépet vettem - a boglári Fullgas, azaz a Ducati diBosco -, a Ducati Klub fóruma, és a google.

Össze akartam még kötni a kellemest a hasznossal. Ha már cserélni kell a farokidomot az irányjelzők letörése miatt, akkor legyen short tail. Ha cserés a markolat, akkor nem a gyári gumi vackot, hanem valami vagányabb Rizoma kiegészítőt veszek, meg kormány végsúlyt. Na, nem is olyan rossz kaland ez, csak drága.

Legkeményebb diónak a horpadt kipufogódob tűnt. Elsőre a "hivatalos" szervizek cserét mondtak, rossz esetben párban kell megvenni (kb. 300e, ahogy már az első posztban is említettem), jó esetben elég csak a sérültet cserélni, de az is kábé 150-200e HUF összegért kapható. Nem akarok ennyit kifizetni érte, ezért elkezdtem keresgélni. Nem létezik, hogy csak én küzdök ilyen problémával, és csak én nem akarok egy nyamvadt (najó, két nyamvadt) horpadás miatt új dobot venni.

Az motoszkált a fejemben, hogy ha kisebb karosszéria-horpadásokat tudnak vákuumos technikával javítani, akkor ennek sem lehet akadálya. Rátesznek valami cuccot, az meg sssssssssssssszippp! Kiszívja. Volt-nincs hupli.

De sajnos ez nem így működik. A vákuumos javítás egyik alapvető lényege, hogy a szívás közben a horpadást egy kis bizbasz eszközzel hátulról is nyomogatják finoman kifelé. Na ez az a mozdulatsor, amit a kipufogónál nem lehet megtenni.

A Ducati klub fórumán ajánlották a Mastek manufaktúrát, mint olyan kipufogó gyártó céget, akik láttak már ilyet, és sikerrel is javították. A gond csak az, hogy köpeny cserével. Azaz a sérült titán burkolat megy a szemétbe, és helyette carbon köpenyt kap a dob. Igen, ezáltal mindkettőnél cserélni kell, és bár nagyságrendekkel alacsonyabb költséget jelent, mint az új dob megvétele, de még mindig 50-60e forintról beszélünk. Nem is említve azt a tényt, hogy a matt ezüst motoromhoz sokkal jobban illik a titán dob, mint az elcsépelt carbon.

IMG_1883_2.jpg

Ekkor jött az Ebay, meg az egyéb internetes hirdetési oldalak. Napokig-hetekig bújtam ezeket, amíg rá kellett jönnöm, hogy egyrészt kurvanagy lutri, hogy mikor botlok olyan dobba, ami nekem kell (akár hónapokig is eltarthat), másrészt ezen felül kurvanagy az esélye, hogy sérült az eladó cucc. És ráadásul ez általában akkor derül ki, ha már kifizettem és kibontottam. Úgyhogy továbbra is nézegetem az Ebay.de - it - co.uk hármast, de semmi reményem nincs.

Most nemrég meg eszembe jutott egy motoros barátom, akinek - igaz, még régebben - volt egy hasonló, eldőléses balesete, és nagyon szépen megjavították a gépét. Felhívtam, és elmeséltem neki, mi a problémám. Az r2 motort ajánlotta, hogy ők tuti megoldják.

Felhívtam a céget, ahol is egy kedves és barátságos hang tulajdonosa elmagyarázta, hogy egyszerűen javítható a probléma: a sérült köpenyt leveszik, hengerléssel, simítással javítják, majd visszateszik. Nagyságrendi költség? Háááát, talán 13-15e Ft.

Egyelőre itt tartok, ha kicsit kevésbé sűrűk a napjaim, kimegyek hozzájuk, kiviszem a dobot, és megcsináltatom. Ha minden jól megy, ezzel egy tételt elintéztem.

tank1.JPG

A másik ilyen - javítással megoldható - tétel a tank borítása. A kormány - ami mint nemrég kiderült, elgörbült, úgyhogy mindenképpen cserés - benyomta és megrepesztette a tankom műanyag borítását. Azt egy ismerős műanyagoshoz elviszem, szépen meghegeszti, a gyári színnel lefújja, és kész. 

Illetve még Ducati Monster matricát kell hozzá szereznem, mert az nem fújva van, hanem ragasztva. Gagyi? Lehet, de így könnyebben szerelhető/pótolható. De akkor már valami szebbet, archaikusabbat veszek rá. Valami ilyesmit:

DUKE0014.1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://monstercrash.blog.hu/api/trackback/id/tr884882115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása