Merthogy megkaptam egy motorostól, aki olvassa ezeket az oldalakat, hogy nincs bejegyzés. Mondom egyrészt nincs szerelés, kész a gép; másrészt szezon van, motorozni kell, nem írogatni.
Írja tegnap egy szintén motoros haver, hogy nyissuk meg a szezont, menjünk Kecskemétre pályázni. Höhh. Idén már kb. 1.000 km-t mentem, volt már pályázás is.
Más.
Vettem egyrészt új gumikat. Először csak hátra akartam, de az MDK nyitó túrája kicsinálta az elsőket is, így már párban gondolkodtam. A fent lévő Bridgestone-okról elég rossz véleménnyel vagyok, Conti-Michelin inkább a túrások körében népszerű, Pirelli és Metzeler között gondolkodtam.
A Full Gas - mint Pirelli forgalmazó - természetesen olasz motorra olasz gumit jelszóval buzdított, ezen belül is a Diablo Rosso II-vel, miszerint párban megkapom 80 + párezer forintért a nekem valót. A Pirelli a motorosok között népszerű (autón a téli szettem ilyen, nincs rá panasz), nagyon jól fog, cserébe utcai és túra használat során hamar, és sajna kockára kopik.
Én nem pályázok olyan sokat, hogy megérné, ezért inkább a Metzeler Sportec M5 mellett döntöttem, ami az eddigi párszáz km alatt jó kompromisszumnak bizonyult.
A kezdeti kötelező taknyosságtól eltekintve viszonylag hidegen, hideg aszfalton (város) is nyugodtan viselkedik, most a Kakucson bekoptatva meg ragad és tapad, nagyon magabiztos érzés, a Bridgestone-nál egy kategóriával jobb. De lehet, hogy kettővel. Sikerült szépen a széléig bekoptatni, a kiselefánt is kapott a jóból.
Nem vagyok gumiszakértő, de ez a Metzeler azért is jó, mert a leírása szerint aszondja:
"... a futófelület különböző dőlésszögekhez tartozó területein – a keverék megváltoztatása helyett – a kerék forgási síkjával párhuzamosan futó acélsodronyok eltérő feszessége és sűrűsége biztosítja, hogy a gumi minden helyzetben megfelelő teljesítményt nyújtson. Az úgynevezett 0 fokos acél öv középen feszesebb, biztosítva ezzel nagy sebességnél és féktávon a stabilitást, a gumi két oldalán a sűrűbben elhelyezett acélsodronyok lazábbak, nagyobb tapadási felületet és ezáltal jobb tapadást biztosítva, majd kicsit lejjebb, azon a részen, amit maximum dőlésszögnél használunk, megint egy kicsit feszesebbek, a jobb tartás és jobb visszajelzések érdekében."
Jól hangzik. Most megyek nemsokára egy ötnapos horvát túrára, bőven lesz alkalmam tesztelgetni.
Plexit keresgéltem ebay-en, mert gyárilag horror ára van (80 ajró), és majdnem rendeltem is egyet, csak elolvastam az eladó feedback-jét, ahol a legtöbb negatív szavazatot azzal indokolták, hogy az egy dolog, hogy utángyártott kínai szarokat árul, de azok sehogyse passzolnak az adott motorhoz. Akkor inkább ne.
Naszóval Kakucs. Most pénteken voltunk megint, egyrészt egy ducatis cimbivel, másrészt egy régi motoros baráttal, akinek egy nagy böszme egynégyes csoppere van. Kijött vele dobozostul, és karcolta a lábtartót rendesen.
Fejlődtem az előző alkalom óta, mert akkor 57-58 mp körüli időket mentem, de kis melegítés és gumikoptatás után ezt dobta a frissen az iPhone-ra letöltött Diablo Biker app:
Egyrészt 53-54 mp-es köridő, másrészt 40°-os dőlésszög. Na, nem egy Rossi, vagy a Rém (aki szintén kint volt aznap), de azé... Készült videó is, most hagytam a vázról filmezést a francba, a tanknyílás mögé tettem egy csatlakozót, és onnan vettem, illetve egyszer a csopperes srácra szereltük fel a kamerát, visszafelé. Meg a teljesen vízzáró hátlap helyett feltettem a sima lyukasat, és így a hang is sokkal jobban átjött. A videót lassan felteszem, addig meg jöjjön XGab rövidfilmje, meg egy ízelítő.