SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) australia (1) Australia (2) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) Gold Coast (1) gold coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) Motorostúra (2) motorostúra (1) motoros csizma (2) motoros ruha (1) Motoros túra (2) motoros túra (1) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

Eldobtam a motort

2012.11.05. 09:42 sge

...úristen most mi lesz?

Az úgy kezdődött, hogy most nyáron lecseréltem a motorom - japán sornégyről olasz V2-re, azaz Suzuki GSR600-ról váltottam egy Ducati Monster 1100-ra. Azt, hogy miért pont most, miért pont ezt, nem ide tartozik, talán egyszer, majd valahol máshol kifejtem. A lényeg az, hogy egy kategóriákkal jobb motorra ültem, ami azt eredményezte, hogy a szezonban nem lehetett lerobbantani róla.

Amikor csak tehettem, ráültem és tekertem neki. Ha ki tudtam szabadulni egy kicsit, akkor pályáztam is (Kakucs, Pannónia, kecskeméti gokart pálya); még egy 4 napos szlovák túra is befigyelt a nyár vége felé.

kecsk_p.JPG

Kb. 3000 km után úgy éreztem, itt az ideje a Hungaroringnek, és szeptemberben ki is mentem a nyílt napra, természetesen kezdő csoportba. Az első etap szépen lement, a motor köridő-mérő cucca szerint 2:34-2:40 körüli időket mentem, ami nem rossz, de volt jobb is. Ahhoz képest, hogy új motor, és először voltam vele a ringen...

Ducati Monster 1100

Jött a második etap, jó sokan is lettek már eddigre. Igyekeztem a csoport vége felé indulni, nehogy valami türelmetlen állat átgázoljon rajtam. Már az első körben megtörtént a baj. Utolértem egy konvojt, ahol az előttem lévő Suzukis srác elég tapasztalatlannak tűnt, a még hideg gumival sokat bizonytalankodott. A 12-es kanyarban besokallt, kiszaladt a műfűre, ott elesett, olyan szerencsétlenül, hogy pont elém pördült. Én meg a kanyar közepén voltam, rendesen döntöttem, és hirtelen ott feküdt előttem a srác. Azonnal fékeztem, és eldöntöttem a gépet. 

Szar érzés volt, de századmásodpercek alatt kellett döntenem, és mai napig azt gondolom, hogy jól döntöttem. Ha továbbmegyek, és neadjisten átgázolok rajta, akár meg is halhat. Így egy nyekkenéssel elestem, a motor meg teljes súllyával rámdőlt, és együtt csúsztunk egy jó darabon.

Rossz volt felállni, majd kitolni a gépet a bukótéren túl, a gumifal mögé. Fájt a vállam, a lábam, a lelkem, és folyamatosan kurvaanyáztam a sisakban, szidtam a srácot, meg magamat, hogy a faszért nem maradtam le jobban tőle. 

IMG_1864.JPG

Az első sokk után végigjártuk a szervezőket, mi ilyenkor a teendő, de csak annyit tudtak mondani, hogy egymás között kell elintézni a dolgokat- gentleman's agreement. Kábé 2.5 órás vita után sikerült megállapodni a sráccal a kártérítés mértékéről, ami sajnos csak töredéke a költségeimnek, de hát ez van.

Szerencse még a szerencsétlenségben, hogy eséskor a motor azonnal lefulladt, nem járt tovább, mert fekvő helyzetben megszűnik a motor kenése, és másodpercek alatt tönkremegy (azt, hogy a Ducati esés után miért nem áll le magától, ne kérdezzétek). Így "csak" az esztétikai sérüléseket kell helyrehozni. Némi noszogatás után be is indult, járt szépen röff-töff-pöff-pöff, így aztán lábon tudtam hazavnni a szörnyet.

Egy hónapig hívogattam ismerősöket, szervizeket, hogyan lehetne minél olcsóbban megúszni, de a végeredmény mindenütt ugyanaz volt: versenybaleset, saját zsebes történet.

A motor közben állt a garázsban letakarva, nem volt erőm a ponyva alá nézni, és szembesülni a károkkal.

Aztán hosszú napok után vettem egy nagy levegőt, felhajtottam a takarót. Nem volt olyan vészes, mint amennyire emlékeztem, de rossz volt látni a sérült gépet.

Papír-ceruza-fényképezőgép elő, és tételesen összeírtam- fényképeztem, mi minden sérült. Ezzel az anyaggal körbejártam az ismerős szervizeket, az árak a komplett javításra 700-900e körül mozogtak. Szívroham, agyhúgykő. Most mi legyen?

IMG_1866.JPG

Egy nyugodtabb délután aztán végignéztem még egyszer, meg még egyszer a gépet, böngésztem a listát, és rájöttem: franc fogja szervizbe vinni, megcsinálom magam. Jó kis elfoglaltság lesz ez a téli hónapokra, megrendelem az alkatrészeket, és magam javítgatom, simogatom és gondozgatom a kis szörnyem.

Az egészet pedig itt fogom közzétenni - egyrészt nekem egy jó kis jegyzet, meg lehet, hogy másnak is hasznos lesz.

IMG_1878.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://monstercrash.blog.hu/api/trackback/id/tr144881818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása