SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) Australia (2) australia (1) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) Gold Coast (1) gold coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) Motorostúra (2) motorostúra (1) motoros csizma (2) motoros ruha (1) Motoros túra (2) motoros túra (1) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

Lusta disznó vagyok

2017.04.24. 06:00 sge

Nem irok semmit regota. Evvan.

Röviden: MV Agusta ment, Ducati 848 pályagep jött. Phillip Island-en végre megint lehetett kamerát használni, enjoy. Sajnos a quick shifter kicsit rakoncátlankodott, és üresbe dobálta nagy fordulatszámon a váltót, de ezen lehet javitani, állitani.

Itt most jön a tél, és jó kis projekt lesz a motor az esős hónapokra: meglévő pályaidom ugrik, alapos tisztitás után olajcsere, csavarok meghúzása, mindenféle beállitgatás, és új idomszett a terv. Majd lesz videó és fénykép az már biztos.

És megint egy videó

2016.02.28. 11:56 sge

Igen, régóta nem volt semmi, mivel család, munka, házvétel és felújítás, úgyhogy nemcsak erre a blogra, de motorozásra sem nagyon volt időm.

Éppen ezért pár hete egy egész napot töltöttem a Melbourne-től észak-keletre lévő Lake Mountains nevű hegységben, illetve az azt környező utakon, amiről videót is készítettem. Most a chest mount foglalatot használtam, talán kissé feljebb kellett volna rögzíteni, hogy ne csak a tankot vegye.

Március 25-én pedig Philip Island megint, viszem ezt a ruhára erősíthető kamera csatlakozást, zsebben a kamera, aztán a rajtot követően megpróbálom beüzemelni, hogy végre készüljön arról is felvétel.

És most a Lake Mountain.

Egy nap Philip Island-en

2015.05.18. 14:22 sge

Készülget egy ideje ez a poszt, de valahogy nem akart összeállni. Na majd most. Szóval.

Azt tudtam, hogy ez az egyik leggyorsabb Motogp pálya a világon, de hogy ez mit is jelent valójában, arra nem voltam felkészülve. 

Mikor nincsenek szavak

2015.03.30. 13:47 sge

Mert hogy általában miért megy a Zember pályázni? Hogy ott biztonságos körülmények között:

  • feszegesse a határokat
  • fejlődjön
  • erről esetleg videót készítsen.

A Philip Island MotoGP pályán motoros napok alkalmával két dolgot különösen tilos csinálni, eme szabályok megszegése AZONNALI kitiltást (azaz el kell hagynod a pályát, nem mehetsz vissza), és egyes esetekben (a leírásban nincs részletezve, ez pontosan mit jelent) hosszú távú eltiltást von maga után. Na szóval a két dolog, amit tilos:

  1. Bármilyen mozgó- vagy állókép rögzítésére alkalmas eszközt a pályára vinni, és ott üzemeltetni, azzal mozgó- vagy állóképet készíteni.
  2. Bármilyen lap timer berendezést a pályára vinni, ott működtetni.

 

Rivale - első videó

2015.01.29. 09:04 sge

...mert olasz?

2015.01.05. 11:24 sge

Meg vagyok átkozva. Vagy egyszerűen minden olasz motornak ez a rákfenéje, Achilles sarka, mittoménmije. A monsterrel is voltak indítási problémák, fogták túl nagy hengerűrtartalomra (nem vicc, szakszervizben), akkumulátorra, mittomén milyen szenzorra. Cserélték, állították, nézegették, ciccegtek. Valamennyire megoldották, de sosem lett száz.

Ma elmentem egy kollégával Melbourne környékén motorozni, tekeregtünk egy jót, majd beálltunk egy kávézó elé pihenni, na meg kávézni. Gépek szépen premierbe, csilivili, kávé kézbe, ülünk egy asztalnál, sunshine happy. Útvonalat megterveztük, kelljünk, gyia. Kulcs be, gyújtás, egérmozi, nyikinyiknyiknyik....semmi. Miafranc, benzin van benne, nincs sebességben, kuplung behúzva, riasztó kioldva. Kezdjük újra: gyújtás levesz, riasztó bekapcs-kikapcs, gyújtás ráad, egérmozi lemegy, gázkarhoz nem nyúlunk, kuplung behúz, nyikinyiknyiknyik..... semmi. Hót ciki, víz patakokban a hátamon meg a sisak alatt. Nyikinyiknyik krrrrrrrrr... semmi.

A vége szerviz lett, értem jöttek, bevitték. Típushiba, elektromos izé és gyári riasztó izé összeakad, csere, az megoldja. Reméljük.

Egy év kihagyás után re.

2014.12.22. 11:36 sge

22163621_a7be8a600f87014fa54d4a454677a0a5_xxl.jpg_2560x1920

Welcome to the land down under...

2014.02.12. 04:59 sge

Szóval hogy milyen motorok is vannak errefelé.

Akárcsak autóból, motorból is a helyi és/vagy közeli gyártású modellek dominálnak erősen, azaz a japán, indiai, koreai márkák (motorokról fogok írni, nem robogókról). Honda, Yamaha és Suzuki minden mennyiségben. Elvétve Hyosung.

Az európai modellek ritkák, és erősen luxus kategóriákba tartoznak, és nem csak maga a gép, hanem a fenntartás, szerviz, esetleges javítás is.

Mielőtt kijöttem, eltökéltem, hogy az úr pokolban is úr, ha már otthon BMW-m volt, itt is az lesz.

Welcome to the land down under...

2014.02.01. 00:41 sge

Lassan két hete, hogy megérkeztünk Ausztráliába. Az első napok-hetek a megérkezéssel, illetve az élethez szükséges, sürgős dolgok intézésével, adminisztrációval teltek, úm: bankszámla, adószám, jogosítvány, lakással kapcsolatos dolgok, autó, mindenféle bejelentkezés, gyerek iskolája, egyenruha, ilyenek.

Mivel már voltunk itt, nem ért (akkora) sokként az élet ára, de azért durva. Na.

Amikor kicsit tisztultak a dolgok, volt időm megfigyelni az itteni motoros társadalmat, és alapvetően igaz, amit Ausztráliára mondanak: itt minden, de legalább is nagyon sok minden pont fordítva van. Kezdjük ugye azzal, hogy az út rossz oldalán vezetnek.

Ausztrália napos, meleg éghajlatú ország/kontinens, Queensland állam, és ezen belül az a környék, ahol vagyunk, meg kifejezetten kétévszakos: május-szeptember között van a "hideg" évszak, amikor 16-18 fok körül van nappal, és éjszakára is leesik 12 fok körülire a hőmérséklet, és viszonylag gyakran esik. Kifejezetten hidegnek számít, ha 15 fok alá esik 1-2 napra - ezt az időszakot akár évekig is emlegetik.

Szeptemberben kezdődik, majd jön kb. novembertől az igazi, őrült nyár, 30-35-40 fokok, egészen februárig, amikor már inkább a kellemesebb 28-30 fokok repkednek, és sokszor felhős az ég.

Én emiatt azt gondoltam, hogy a motorozásnak itt aztán akkora, de akkora hagyománya van, hogy majd nem győzöm kapkodni a fejem... Hát nem.

Bye

2013.12.02. 13:55 sge

Elment a motor, az új tulaj lelkes és törődő, a nappalijában szállásolta el tavaszig.

Én most elutazom, aztán ha megint lesz Ducatim, akkor re.