SGE went to Australia-ex Egyszer eldobtam a motor

Ezt a blogot még a Ducati Monsteremmel kapcsolatban kezdtem írni, visszalapozva az összes régi, ezzel kapcsolatos poszt megtalálható. De itt Ausztráliában vettem egy MV Agusta Rivale 800-at, és most erről írok néha-néha.

Friss topikok

  • Ruczak: Kedvet kaptam rendesen a motorozáshoz. :) Majd egy pár hónap múlva! :( (2017.01.23. 20:27) És megint egy videó
  • sge: @dime: felpolíroztattam az eredetit, nem lehetett észrevenni a sérülést. (2016.08.28. 09:41) Szétszerelve
  • Powerslave: @sge: Damn, nem tudok eligazodni ezek között :D (2016.03.15. 17:43) Eladó lett a szörny
  • Powerslave: Nno? Mi ez a nagy csend? :) Nálatok ilyenkor már tombolnia kellene a szezonnak. (2015.11.30. 13:33) Mikor nincsenek szavak
  • Powerslave: Very nice, kíváncsian várom! De ezt most ne dobd el ;) (2015.03.29. 16:01) Rivale - első videó

Címkék

Aprilia (3) Aprilia RSV (1) Aprilia Tuono (1) australia (1) Australia (2) ausztrália (1) bloghu (2) BMW (3) Bolzano (1) bőrruha (1) Brisbane (1) bukógomba (2) Call of Duty (1) csizma (2) darth vader (1) Dolomit (1) Dolomitok (2) ducati (37) ducatimonster (12) ducati 848 (1) ducati dekor (6) ducati matrica (6) ducati monster (35) ducati onboard video (1) ducati passenger grab handle (3) Ducati performance (1) ducati short tail (4) ducati stripe (5) ducati utas kapaszkodó (4) eladó (1) eladó ducati (1) elektromos probléma (1) facepalm (1) fight (1) fps (1) Friends (1) galactic empire (1) givi (1) gold coast (1) Gold Coast (1) gopro hero2 (17) hidegindítás probléma (2) hungaroring (1) instagram (6) Italy (2) jóbarátok (1) Joey (1) kakucs (1) kakucsring (2) Kakucs ring (1) Kecskemét (1) koptató (1) korn (1) Lake Mountain (1) matt fólia (4) Melbourne (1) Metzeler (2) Metzeler Sportec M5 (3) Monster utas kapaszkodó (1) motorbaleset (2) Motorostúra (2) motorostúra (1) motoros csizma (2) motoros ruha (1) Motoros túra (2) motoros túra (1) motorsport kamera (15) motor csíkozás (4) motor fényezés (2) motor kormány (6) motor szerelés (13) motor tisztítás (2) mud (1) music (1) mv agusta (6) mv agusta rivale (6) nyitott sisak (1) Olaszország (4) paintball (1) pályamotorozás (10) Passenger grab (1) philip island (2) phillip island (1) premier jet helmet (1) QD exhaust (1) queensland (1) rain (1) rally (1) rivale (3) rivale 800 (3) rizoma (19) rizoma kormány (12) rizoma kormányvég (9) rizoma markolat (9) Ross (1) short tail (1) Shox (1) shox (1) star wars (1) stormtrooper (1) street (1) Südtirol (4) tail chop (1) termignoni (15) Tirol (4) track day (1) túra (1) Victoria (1) video (1) Címkefelhő

Welcome to the land down under...

2014.02.12. 04:59 sge

Szóval hogy milyen motorok is vannak errefelé.

Akárcsak autóból, motorból is a helyi és/vagy közeli gyártású modellek dominálnak erősen, azaz a japán, indiai, koreai márkák (motorokról fogok írni, nem robogókról). Honda, Yamaha és Suzuki minden mennyiségben. Elvétve Hyosung.

Az európai modellek ritkák, és erősen luxus kategóriákba tartoznak, és nem csak maga a gép, hanem a fenntartás, szerviz, esetleges javítás is.

Mielőtt kijöttem, eltökéltem, hogy az úr pokolban is úr, ha már otthon BMW-m volt, itt is az lesz.

Persze nem új, hanem 10-12 éves e39-es 535 és 540 bimmerekkel szemeztem. Nagy blokk, V8, isteni hang és erő... Gyönyörű állapotban, 10-12 ezer AUD körül. Az itteni utak tükörsimák és szuper minőségűek, így futóművel nem lesz sok gondom, a többi meg csak a kopó-fogyó. Aha.

Amint később kiderült, egy ilyen autó rendes szervizköltsége - ha nincs semmi különös -, felülről verdesi a 2000 dollárt, és ha valamit hozatni kell, akkor igencsak megszalad a ceruza, ráadásul elég hosszú a várakozási idő. Szóval BMW felejtős. Dízel itt ráadásul nem divat, főleg a BMW nyomatja a 320-520 modelleket.

De a motoroknál tartottunk.

Rövid ittlétem alatt egyszer hallottam csak a jellegzetes Desmo hangot, egy piros monster röfögött el a tengerparti úton, fensőbbsége teljes tudatában. Azóta ez volt az első és utolsó Ducati, amit utcán láttam, ma reggel meg futás közben egy kék-fehér MV Agusta Brutale zümmögött a piros lámpánál. Ennyit az európai gépekről.

Viszont pár napja az egyik hivatalból visszafelé indulván - a bürokrácia azért még itt is megérdemelne egy külön bejegyzést... - rossz helyen fordultam ki egy körforgalomból, és amíg a visszautat kerestem, arra lettem figyelmes, hogy motorok tömkelege parkol az utak mentén. Mennyország! Illetve... csak a helyi motorkereskedői-negyed. Ugyanis itt ezeket igyekeznek egymás közelébe terelni, gondolom azért is, hogy a sok bűnöző-drogdíler-csecsemőgyilkos egy helyen legyen, ha egyszer lecsap rájuk a SWAT team, vagy annak az itteni megfelelője.

Szóval Honda szalon, KTM, BMW, Suzuki.... és hirtelen az ismerős piros jel: Ducati. Megálltam, kiszálltam, és gyönyörködtem. A szalon az európai, és ezen belül főleg az olasz modellekre szakosodott, mert az óriás Ducati felirat alatt azért ott volt az MV Agusta és a Moto Guzzi felirat is. Meg valami számomra ismeretlen márka neve, valami Trump, vagy Trimph.... sosem hallottam róla... 

Szépen sorakoztak a Diavelek, mindegyiken (!) a sárga Sold felirat, Multistradak, 696 ill. 695 monsterek (sárga L betűvel, azaz learner-approved gépek), Panigalék. Kabátok, sisakok, nadrágok, minden, ahogy az egy rendes motorboltban illik.

Pár perces nézelődés után lépett hozzám egy értékesítő, szokásos ausztrál kedélyességgel érdeklődvén hogylétem, a mai napom, és a szándékaim után. Egyébként nem szabad félreérteni, ezek csak udvariassági körök, ha nem azt válaszolod, hogy "lovely, and how about your day?", hanem mondjuk elkezded ecsetelni a problémáidat a gyerek reggeli iskolába indulása körül, értetlen tekintet, és kissé hideg "I see" a válasz.

Naszóval elmondtam, hogy ex-ducati tulajként csak nézelődöm, az új monster érdekelne leginkább. Hát igen, április-május felé várható. Mennyiért? Hivatalos ausztrál ár még nincs, de olyan 23-24 ezer körül várják. A sima 1200-est. Paff. 1200S? Hát az kb 15-20%-kal lesz drágább. Aham. És miért van itt, hogy nem látok az utcán nem hogy Ducatit, de úgy motort sem? Jaa, hát itt sok a motoros, de városban nagyon kevesen használják. Van, aki ingázik vele, de inkább csak hétvégén veszik elő, és túrázgatnak a környéken. Vannak jó kanyargós útvonalak? Hogyne, rengeteg, és már sorolja is a netes oldalakat, ahol számtalan környékbeli, rövidebb-hosszabb túraútvonal leírása található. Great. Akkor csak nézelődöm. Tessék, a "Sold" feliratú gépeken kívül bármire rá is ülhetek. 

Aztán inkább kisomfordáltam, nem fájdítottam tovább a szívem.

A bejegyzés trackback címe:

https://monstercrash.blog.hu/api/trackback/id/tr685795731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása